Timer

Att baka har mycket med tid och känsla att göra, man ska ta ut bakverken i exakt rätt stund, degen ska jäsa en viss tid, saker ska kylas eller frysas en längre tid för att få den rätta konsistensen osv. Allt kan hänga på en enda minut. Tiden är helt enkelt en väldigt viktig sak att hålla koll på när man bakar för att man ska lyckas. Jag har alltid velat ha en äggklocka som är format som ett bakverk, har letat runt ett bra tag men har inte hittat den rätta! Men så i Söndags när jag kom hem ifrån Stockholm, så hade Robban en överraskning till mig, ett försenat påskägg ;) I kartongen låg världens finaste äggklocka. Gissa om jag blev glad!


Kommentarer
Postat av: Marion

Å vilken fin! Den va perfekt till dig :)

2012-05-02 @ 21:06:35
Postat av: Martina

Ja visst är den :) så himla härlig!

2012-05-02 @ 21:39:57
URL: http://sweetsbymartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0