Moccatårta

Min pappas favorittårta är Moccatårta, han har alltid beställt utav våran granne som gör den bästa enligt honom. Men nu när han fyllde år ville jag gärna testa själv att göra enm som tur var fick jag förtroendet att försöka mig på att komma upp i grannens nivå. Jag gjorde tårtan med två olika moccakrämer för att se vilken som blev den allra godaste och lyckligtvis blev den som var lättast och minst arbete med godast. Jag gjorde en variant där man ska koka ihop två olika krämer för att sedan röra ihop dem tillsammans med smör. Den andra och godaste krämen gjorde jag på en marängsmörkräm och smaksatte den med "kaffesirap". Kommer lite senare att lägga ut ett inlägg med recept på denna krämen.

Marängbottnar
Fyllning 1 och 2: Moccakräm
Rostade nötter runt kanten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0